Wednesday, July 3, 2019

דיסטרבד: הלהקה הכי פרו-ישראלית בעולם


דיסטרבד: הלהקה הכי פרו-ישראלית בעולם

הסולן היהודי שדיבר עם הקהל בעברית, הסאונד המעולה וההפקה המרשימה, הציבו רף גבוה לכל אמן שיגיע שוב ללייב פארק • מי ייתן וההופעה המושלמת של דיסטרבד תבטיח הופעה נוספת של הלהקה בארץ, ולו רק עבור מאות המעריצים שנתקעו בפקקים בגלל ההפגנות • שיא הרגש


פורסם ב:  עודכן ב: 
7
  • סולן להקת דיסטרבד דיוויד דריימן בלייב פארק

    סולן להקת דיסטרבד דיוויד דריימן בלייב פארק
    צילום: 
    אלון לוין
עשרות, אם לא מאות ממעריצי להקת דיסטרבד בישראל, התאכזבו אתמול עד עמקי נשמתם. לא בגלל ההופעה עצמה, שהייתה לא פחות ממושלמת, לא מהסולן העוצמתי והמקסים דיוויד דריימן, שהתרגש מההופעה בעצמו לא פחות מהמעריצים השרופים שהיו בקהל, גם לא מהסאונד המעולה. המונים התאכזבו, משום שלא הצליחו להגיע בכלל ולחזות במופע לו ציפו, עקב גל המחאות הענק.
"15 שנה חיכיתי לראות את ההופעה הזאת, ובסוף ראיתי רק צמיגים בוערים", "יצאנו להופעה ב-18:30, ב-22:00 כבר הבנו שלא נראה את ההופעה וכשיכולנו להסתובב - הסתובבנו וחזרנו הביתה" -  שטפו פוסטים של מעריצים את הרשתות החברתיות באכזבה מרה.
צר לנו להיות אלה שזורים מלח גס על הפצעים החשופים, אבל במקרה הזה האכזבה גם בהחלט מוצדקת, היות שלא רק מדובר בהופעה עוצמתית ומוצלחת, אלא כערב שייזכר לדורות עבור מי שכן הצליח להגיע ללייב פארק בראשון לציון אתמול (ד'). לא יהיה מוגזם אפילו לומר שמדובר בהופעה שתיכנס לספרי ההיסטוריה של הופעות הרוק והמטאל בישראל. כן, עד כדי כך.
דיוויד דריימן, יהודי אמריקאי, אוהב ישראל, שבצעירותו אף למד בישראל בישיבה, הפך לסולן להקת המטאל דיסטרבד לפני כ-20 שנה. אמש, אחרי שכבש במות מסביב לכל העולם, הוא הגשים את החלום האישי שלו – להופיע על אדמת הקודש. 

 הגשימו חלום לקהל - וגם לעצמם // צילום: אלון לוין
מיד לאחר השיר הראשון, "Are you ready?", דייויד פנה לקהל בעברית, צחה ונקיה יש לומר, ולמרות החשש שלו ממחסום השפה, בה הוא ממעט להשתמש ומדבר בה רק עם אביו, לאורך כמעט כל ההופעה הוא ניסה לתקשר עם הקהל המקומי בשפתו. "אחים ואחיות שלי בדם", היו המילים הראשונות שיצאו לו מהפה, "חיכיתי ללילה הזה כל החיים שלי". 
ההתרגשות לאורך כל ההופעה הייתה בשיאה, אם ברגעים בהם פנה אל הקהל והסביר בהתרגשות מה הערב הזה מסמל עבורו, אם בביצוע של "Indestuctible" שדריימן הקדיש לחיילי צה"ל ובמהלך הביצוע החליף חולצה לאחת עם לוגו צה"ל, אם בזמן ששר את הקאבר לסיימון וגרפונקל ל-"The sound of silence" או את השיר "The light", ואלפי אנשים הרימו סלולרים מאירים לאוויר, אם זה בזמן שהוא שר על הבמה את מילות השיר "Never Again" שנכתב כולו על זוועות השואה, או אם זה ברגע בו דריימן הרים ביצוע סופר מרגש ל"התקווה". מי שנכח שם ודאי יסכים שזה האמן הכי פרו-ישראלי שאי פעם עלה על במה בישראל.
הקהל הגיב בהתלהבות הראוייה למעמד החד-פעמי, הסאונד, כאמור, היה מהודק, ואפילו הווידאו-ארט שליווה את ההופעה על מסכי הענק היה טוב כל כך עד שהרגיש כמו הוא חלק בלתי נפרד מהחוויה המוזיקלית. זה המקום לשלוח מילה טובה להפקת האירוע Progstage, שספגה לא מעט ביקורת שלילית בעבר והפעם הוכיחה שהיא יכולה וראויה לשחק גם במגרש של הגדולים, בזכות הופעה מתוקתקת לכל אורכה. הקהל ציפה לזה ומילא את הפארק, למעט, כמובן, האנשים שלא הצליחו להגיע, והאירוע הוכרז כסולד אאוט. שאפו. 

הופעה מושלמת. דיסטרבד בלייב פארק // צילום: אלון לוין
ואנקדוטה קטנה ובלתי נשכחת לסיכום הופעה בלתי נשכחת: כשאחד המעריצים החל לבכות בקהל ודריימן והבחין בכך, הוא הזמין אותו לעלות לבמה. אותו בחור נשאל ע"י דריימן מדוע הוא בוכה, וסיפר לקהל כי בצעירותו, כשחבר טוב מאוד שלו מת, הוא נכנס לדיכאון עמוק ומה שהצליח להוציא אותו מזה, זו המוזיקה של דיסטרבד. היתה זו ההתרגשות שלו לראות אותם על הבמה בישראל שהביאה אותו לכדי דמעות. הוא נשאר על הבמה יחד עם הלהקה לכל אורך השיר הבא, וכמובן דאג לסלפי.
כשהגיע השיר האחרון בערב לו כולם ציפו, הלהיט הכי גדול של הלהקה בכל הזמנים "Down with the sickness", זה כבר היה די ברור, שזאת ככל הנראה לא הפעם האחרונה שנראה אותם על הבמה בישראל. נקווה שאכן כך, לטובת כל אלה שנתקעו בפקקים.
https://youtu.be/gXsESB8NHU4

No comments:

Post a Comment